lørdag 16. september 2017

En soldag medio september

 

Frøkapslene til alliumen fine til den rustne vannmåleren. Hosta er bunndekker her.
Herlig med sol i dag. :) Satte meg i en stol som jeg flyttet etter sola. Utrolig hvor mye en legger merke til når en sitter og bare observerer.


Engletrompeten blomstrer først nå.


Fine oransje valmuer har blomstret i flere uker. Her sommerastersen Silvery blue.


Admiralen liker også sommerastersen.

Blodbeger har grønnere blader når den vokser i skygge.


Pyntekorg utenfor drivhuset.


Ikke alltid lett å få tatt fine bilder av Dotten. Skaugumbegonia i bakgrunnen.


Liker å bruke blått til dammen. I potta til høyre står dekorative silkebygg.


Ha en god dag! :)

post signature

5 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Fine bilder i høstsola. Pyntekorgen min er ferdig for i år. Ikke rart med dette været vi har hatt her. Nå skinner sola. Fortsatt god helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Så mye som fortsatt blomstrer hos deg! Flott blodbeger. Angrer hvert år at jeg ikke har tålmodighet til å så de.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Kjøpte en pk frø i år, det ble bare èn plante. Men, var så heldig å få en "stygg" stor plante av en kollega, som hun hadde overvintret i en gang. Klippet av en del stiklinger, som jeg satt under plast. De rotet seg lett. :)

      Slett
  3. Hei
    Har lagt inn mld til deg på Google+ om frø. Hvis du har lyst å bytte noe, så var den lilla Malvaen lekker og den orange valmuen:)
    Jannicke

    SvarSlett
  4. Veldig imponert over sommerastersene dine. :) Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett