mandag 31. juli 2017

Gult, hvitt og blått


Liker så godt kombinasjonen av denne tagetesen (Tangerine gem), blå stemorsblomster og broketbladet blomkarse.


Humlene liker disse blomstene også.


En type forglemmeiei. Den er høyere og har litt større blomster, og den blomstrer lenge.
Her står den sammen med hostaen som heter doggbladlilje.


Flere bilder av Jomfruen i det grønne. Den er helt skjønn. :) Fra noen frø jeg tok i Cardiff. Frøene er fra samme plante. Noen blomster er hvite, andre er blå og noen er begge deler. 


Det er første gang jeg har slike, og det blir ikke siste. :)


Petunia, sådd fra en frøkapsel. Alltid spennende å se hvordan fargen blir.


Riddersporene har blitt over to meter! 

Ha en god dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei Elisabeth. Jomfruen i det grønne var lekker. Flotte riddersporer. Mine gikk i stormen for en stund siden. Fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Så mange fine blomster du har i i hagen din nå! Jeg syns Jomfru blomstene var veldig søte. Ha en fortsatt fin sommer! :-)

    SvarSlett
  3. For noen riddersporer, det er planter jeg ikke kan ha her pga sneglene. Ha en fin kveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett