tirsdag 20. juni 2017

Skal, skal ikke ..

 

.. har jeg tenkt mange ganger i dag. Det har blåst ganske mye og jeg liker ikke vind. Hadde planer om å rydde litt i den nye grønnsakhagen, og plante i en del potter og kasser, men kanskje i kveld.
  

 Har som vanlig koselig selskap i hagen.


Forsøker å bruke skarpe lokk fra hermetikkbokser for å hindre sneglene. Skulle hatt noen flere .. Her er ingen småbarn og Dotten har nok vett til å passe seg. Om du lurer på hva slags plante det er, er det Fullers Teasel og under fiberduken har jeg noen planter av Maral Root (reinrot).
  

Duftskjærsminen blomstrer.


Fint med iris foran bronseblad.


De største tomatplantene begynner å få knopper. Skal plante dem i 10 liters murerbøtter.


Dotten liker også å sitte litt i solen. 

Ha en god dag! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei. I fjor kjøpte vi ny parasoll. En stor en som skulle dekke hele sittegruppa. Til nå har den ikke vært oppe enda. Det har blåst hver dag. Skjærsminen blomstrer hos meg også. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  2. Koselige bilder fra hagen din og også av Dotten. Vind er ikke så kjekt. Her jeg bor har vi nesten alltid kald nordavind når sola skinner. Men så lenge vi ikke regner bort er det bedre med litt vind syns jeg. . Vi får håpe på fine passe varme sommerdager framover. :-)

    SvarSlett
  3. Ser koselig ut tross vind. Du får spise mye hermetikk framover. :) Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett