mandag 12. juni 2017

Hvor i huleste ..


.. er den "kuleste" alliumen blitt av? I dag så Dotten og jeg, at den tredje (hadde bare tre her), alliumblomsten var forsvunnet. Og bare hele stilken sto igjen. Det så ut som om den var gnagd litt på, eller var det kanskje en unge som hadde hoppet over gjerdet og forsynt seg? Vi har skolegården på den andre siden av gjerdet, og det ble kanskje litt for fristende å ta en kule. Leste at rådyr ikke liker allium. Men, det kan jo kanskje være en allikevel .. 


Lurer på hva denne planten heter. Den har hvite blomster på en lang stilk ..


og bladene dannen en liten bladrosett. Bladene foran de hvite blomstene på bildet over, er fra en humleblom.


Var inn om Biltema for å se om jeg fant noe spennende. Og det gjorde jeg. :) Denne litt tunge grå gummipotta passet så godt her. :) Tidligere brukte jeg en svart murerbøtte, se her. Det er gøy når jeg finner ting som gjør inngangspartiet finere.

Ha en god dag! :)
post signature

6 kommentarer:

  1. Så fine trekasser du har der! Kan jeg spørre hvor du har fått tak i de? Et aldri så lite mysterium med Alliumene. Jeg er rimelig sikker på at blomsten du spør om navnet på er Porselensveronika. Jeg har den nemlig selv. Du kan jo Google for å sjekke nærmere.
    Ha en god uke.
    Jannicke

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Ja, det er kosakkveronika, også kalt porselensveronika. Jeg er kjempefornøyd med trekassene. Har kjøpt dem av Tom. Han har en side på fb som heter "Snekkerbua til Tom". Hvis du ser under etiketten "bedkant", kan du lese mer om den store kassa. Ha en god uke, du også!

      Slett
  2. Hei. Trekassene er flotte. Et mysterium hvor allium har blitt av. De har mye på Biltema. Har selv funnet ting der. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Tusen takk! Ja, det hadde vært fristende og holdt vakt i natt. :) Ha en god kveld. du også.

      Slett
  3. Huff da, så leit med den alliumen, jeg syns det var så elegant at de stod der tripp, trapp tresko i tre ulike høyder. Ha en fin kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det. Ja, ikke sant. :) Ha en fin kveld, du også.

      Slett