søndag 2. april 2017

Mose og Dotten


Jeg synes mose er så fiint, både i plen og ellers. 
Her ser du noen mosekledte grener på et gammelt epletre.


Jeg gikk ut i hagen i dag for å se om krokusen hadde begynt å blomstre.  Det var for tidlig, ja. 
Men, overraskende nok, fant jeg noen søte stemorsblomster. Gøy! :)


Dotten strekker seg i solskinnet. Ser at en "spøkelseskladd" har lagt seg på hellene også. 
Siden den er så fin og gul i fargen, og det snart er påske, kan den bare ligge så lenge.


Gressløken som fint har klart å overvintre i jordbærkrukka, spirer og gror. Den smakte godt. :)


En plante vi fikk fra en tur til Skjåk, i september. Tror det er en slags prestekrage og det ser ut som den trives godt.


Nabokatten er som vanlig på besøk og må utforske det som er ....


... og her sitter Dotten med fullt fokus på det nabokatten foretar seg på taket. 

Ha en god dag! :)
post signature

4 kommentarer:

  1. for noen flotte mosegrodde greiner. Ja, kattene koser seg vel nå når det begynner å bli skikkelig vårlig. Her spirer tagetesen din :)Ha en fin søndagskveld, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Så koselig å høre at tagetsen spirer. :) Hilsen fra meg

      Slett
  2. Mose er fint. Kattene her i huset koser seg også nå om våren. Ha en fin ny uke i hagen!

    SvarSlett
  3. Jeg syns også mosegrodde gamle trær er flotte. Mose i plenen er også et kjent fenomen, og kjekt å høre noen si at det er fint, for de fleste klager på mosen. En herlig årstid nå framover, og det er kjekt å følge med i hagen din. Søte Dotten er nok også glad for vår og etterhvert litt varmere! :-)

    SvarSlett