lørdag 25. mars 2017

Frø og en tur i hagen


Jeg går i frø .. :) Ikke lett å vite hvor jeg skal begynne her .. Men, det er bare å sette i gang. Sådde blodbeger, løvemunn og prydtobakk for noen uker siden, og nå haster det å så flere slag. Den som intet sår, intet høster. :) Har kjøpt meg en oppbevaringsboks til, kjempepraktisk, se tidligere innlegg her. Obs, nå selges den i turkis (lys blå) hvit og svart.


Inspirert av andre hagebloggere kunne jeg nesten ikke vente med å gå på oppdagelsestur i hagen på morgenkvisten,  Var spent på om krokus, snøklokker og scilland hadde begynt å vise seg. Men, dette var den eneste blomsten jeg fant .. :) En klematis jeg plantet i høst. Fant også et sted med en haug av møkk, kanskje kattemøkk, som jeg holdt på å tråkke i. :(


Våryre Dotten hoppet og spratt rundt meg. Koselig med selskap i hagen. Litt av en pels den har fått!


Det er kraftig og fint bladverk på nelliken allerede.


Det ser ut som bergfletta har klart seg gjennom vinteren. Tok noen bergfletter inn i høst. 
Vet ikke om de overlevde. Se hvordan krukken så ut i oktober, her.


Orientvalmuen er også gått i gang. Den er utrolig hardfør. Da vi byttet kledning på huset trodde jeg den ikke hadde klart seg, men, jo da, heldigvis. :) Denne typen får digre oransjerøde blomster.


Så nå er det bare å vente på varmere vær.

Ha en god helg! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Hei, Koselig å rusle i hagen på jakt etter vårtegn. Her på vestlandet har vi snøklokker, krokus og minipåskeliljer i full blomst, men mye rart vær fremdeles.Ha en riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Kjekt å se at du er i gang i hagen igjen! Lønnen du får for all såinga er jo fantastisk, og jeg er så glad for at du deler den her på bloggen. Magert utvalg i min hage, men nå er snart snøklokkene avblomstret, men mini snøklokkene står i full blomst, og de store påskeliljene blomstrer også snart. Jeg planta noen tulipanløker fra Amsterdam i høst, og er spent på om de kommer, eller om rådyra spiser de. Gleder meg til å følge hagebloggen din dette året også. Lykke til med såinga! :-)

    SvarSlett
  3. Koselig hagevandring hos deg, og alle de spennende frøene. Jeg hadde tenkt å så i går, det ble det ikke tid til, men ble helt ferdig med komposten og det var en lettelse. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett