onsdag 19. august 2015

Oppdatering av Humleland


Det har grodd en del i Humleland siden sist. Et pyntegjerde gjør seg godt i forkant av bedet. Her ser du honningurt og løvemunn. Begge er sommerblomster.


Noen steiner malt som ugler ble fine mellom oregano, salvie og kryddertimian. I hvert fall så lenge plantene er små. :)


Kryddertimian vokser sakte, men sikkert. Gleder meg til den blomstrer. Det samme med salvie (øverst). Begge er stauder.


Venter også på at hestemynten skal blomstre. Kunne nok å sådd den litt tidligere. Dette er også en staude


Solhatten går det sakte med. Det kommer nok ikke med blomster før til neste år, men deretter håper jeg på rikt blomsterflor år etter år. ;)


Det begynner å bli frodig her. Vil du se hvordan Humleland så ut i begynnelsen av juli, se her. Der står også de latinske navnene på plantene jeg har sådd.


Humlene liker også tagetesen på hjørnet godt.


Gul løvemunn (Rocket Yellow Lemon) og honningurt er så fine sammen! :)


Honningurten er storfavoritt blant humlene.


Oksetunge har også blomstret. Det kommer få blomster om gangen, ellers er den fin.



Anisisop. Jeg holder på å gjøre meg bedre kjent med kameraet jeg bruker. Er ikke helt fornøyd med bildene, mulig jeg bytter ut noen etter hvert.


Jeg kunne med fordel ha toppet anisisopen flere gangen, synes den har blitt for høy. Det har vært strålende fint vær de siste dagene. Herlig! :D

Ha en fortsatt god sommer! :)
post signature

3 kommentarer:

  1. Ååh så mange fine planter og blomster du har. Skulle gjerne hatt en rusletur med deg i hagen din, og lært litt. Hørte de snakket om humlehage på P1 i dag, og da tenkte jeg på deg. :-) Hos meg blomstrer fire- fem sorter nå. :-) Jeg kan navnet på tre av de. jaja... Jeg gleder meg over andres hager og blomsterkunnskap. ;-) Takk for hyggelige kommentarer på bloggen min.

    SvarSlett
  2. Honningurt skal jeg merke meg. Jeg likte også godt den lyse løvemunnen. I år sådde jeg ingen løvemunn. Solhattene kommer nok i blomst neste år. Solhatt må man ha:)

    SvarSlett
  3. Så kjekt å se hvordan honningurt egentlig skal se ut. Min er så liten at jeg knapt får øye på den i bedet.
    Hilsen ingeborg

    SvarSlett